Mariana Bradescu: "La finalul zilei, atunci cand vezi ca ai mai multi clienti multumiti, atunci cand vezi ca echipa cu care lucrezi s-a dublat pe parcursul unui an, te declari multumit."

27 noiembrie 2014

Cu initiativa antreprenoriala si cu un curaj pe care putini l-au manifestat in perioadele tulburi ale crizei economice, Mariana Bradescu, a pus bazele unei afaceri de nisa care s-a demonstrat a fi un pariu castigator intr-un mediu ostil economic ostil, mai ales pentru sectorul constructiilor. În 2008 a aparut pe piata Rock Star Construct cu o oferta interesanta de piatra naturala pentru constructii. Chiar daca majoritatea companiilor incercau sa-si reduca pierderile prin restrangeri masive de activitate, Rock Star Construct a identificat foarte bine nisa care mai dispunea de resurse financiare, dar si de deschidere pentru produsele si solutiile speciale de constructii pe care compania le oferea.

În sase ani de la intrarea pe piata, business-ul a crescut, iar gusturile clientilor au evoluat odata cu tendintele in design. Astazi, clientii pot vizita showroom-ul elegant, creat astfel incat sa fie un locul creativ in care clientul isi construieste ideile de amenajare.

Dan Aldulescu: Ati mizat pe o nisa interesanta, cea a pietrei naturale, intr-o perioada in care „nebunia” constructiilor si a imobiliarelor se cam potolise fortata de criza. Ce v-a determinat sa faceti acest „pariu”, mai ales pe o piata inca foarte „cruda” pe aceasta nisa?

Mariana Bradescu: Am intrat pe piata in 2008,un an in care toata lumea incerca sa isi restranga activitatea si se calculau pierderile.Am avut o intrare timida,nu ne-am aventurat prea mult ci am vrut mai mult sa testam piata,sa vedem ce putem introduce pe o piata atat de noua precum piatra naturala si in special in acei ani.Abia in 2010 ne-am decis ca asta este ceea ce ne dorim si am pus bazele unui proiect mai complex,un proiect care a presupus foarte multa munca,multe eforturi si gandirea pe termen lung.Chiar si astazi consider ca inca suntem pe o piata “cruda” , o piata in care piatra naturala nu este inteleasa decat prin cuvinte precum granit,marmura si de vreo 2-3 ani prin cuvantul travertin.Acest ultim cuvant a fost un pariu important pentru noi deoarece pe asta se bazeaza activitatea noastra .Am promovat intens acest produs si am asigurat stocuri permanente pentru toate aceste game pentru a incuraja potentialii clienti sa cumpere acest produs.Insa,in continuare ne lovim de aceeasi problema:piata nu cunoaste foarte multe informatii despre piatra naturala si foarte multe optiuni raman nedescoperite inca. Aici ma refer la produse precum ardezia, gneiss-ul sau gresia naturala.Toate aceste produse sunt intens folosite in tari precum Marea Britanie,SUA sau Germania.

D.A.: A fost perioada de criza economica globala o oportunitate sau o provocare pentru afacerea dumneavoastra?

Mariana Bradescu: Cu siguranta nu a fost o oportunitate insa a fost o provocare deoarece ne-a impus alte reguli,ne-a impus o rigurozitate aparte si ne-a impus sa fim profesionisti.Pana in anii de criza consider ca in Romania nu au existat reguli pentru un business in adevaratul sens al cuvantului ci doar fiecare a incercat sa faca ce stia mai bine astfel incat atunci cand tragea linie la sfarsit de an,sa iasa pe plus.Trebuie sa nu uitam ca nu avem o cultura atat de veche in afaceri,business,comert.suntem noi in acest domeniu si cu siguranta acest fapt a determinat si criza economica din tara noastra.Incepand cu 2008-2009 am fost fortati sa regandim afacerile,sa avem un plan coerent pe care sa il urmam si sa invatam,sa crestem zi de zi.Unii au inteles acest lucru si au ramas pe piata,alte firme nu au reusit sa se adapteze noilor cerinte si au restrans sau au inchis activitatea.Cu siguranta piata este in fiecare zi altfel,este diferita si din ce in ce mai dificila astfel incat lupta de supravietuire este una colosal de dificila.Se schimba reguli zilnic,informatiile se propaga la secunda,lucru care te forteaza sa fii permanent informat si sa tii pasul cu tehnologia si evolutia din management si marketing.

D.A.: De ce ati ales sa porniti o afacere pe cont propriu? De ce ati preferat sa va asumati un risc in locul unui job confortabil cu o remuneratie sigura?

Mariana Bradescu: Este o intrebare la care nu am gasit inca raspunsul. Atunci cand esti angajat ai foarte multe responsabilitati in acelasi timp seara cand pleci acasa, uiti de ele si te concentrezi pe viata personala,pe problemele din acel mediu.In cazul in care detii o afacere,lucrurile se schimba radical.Nu ai un program fix ci te adaptezi fiecarei zile in parte,este raspunzator pentru o echipa intreaga de oameni carora la sfarsit de luna indiferent de conditiile financiare din acea luna trebuie sa le dai salariile,trebuie sa te asiguri ca fiecare membru din echipa stie exact ce are de facut,ca isi indeplineste atributiile,trebuie sa te asiguri ca sunt ok in mediul in care activeaza si trebuie sa rezolvi orice problema,de orice natura,ce apare zilnic,indiferent daca ai sau nu predispozitia necesara.Asadar,rolul asumat este unul extreme de dificil insa plin de satisfactii la sfarsizul zilei atunci cand faci o analiza a evenimentelor,a plusurilor si minusurilor din acea zi.Am o satisfactie imensa atunci cand vad ca imi pot creste echipa cu noi membri,ca am o echipa formata din oameni frumosi si atunci cand vin clienti din recomandari pentru ca acest lucru inseamna ca noi,ca si echipa,ne-am facut treaba bine.

D.A.: Cum vedeti antreprenorul roman? Are potentialul de a-si extinde afacerea dincolo de granitele tarii?

Mariana Bradescu: Cu siguranta avem un istoric ce ne permite sa vedem lucrurile dintr-o alta perspectiva, astfel incat putem fi competitivi si pe alte piete, nu doar pe cea din Romania. Dorinta noastra de munca si de afirmare este ceea ce ne diferentiaza de alte tari in care economia este una stabila de foarte multi ani asadar nu au acest instinct de supravietuire atat de impregnat cum il avem noi.De asemenea,cred ca in ultimii 3-5 ani am avut ocazia sa invatam mult,sa crestem nivelul si sa ne organizam altfel afacerile,echipe de angajati,etc.Asadar,da,cu siguranta putem face fata si pietelor din exteriorul Romaniei.

D.A.: Din 2008 pana acum ati avut cu siguranta momente decisive pentru companie. Care au fost momentele esentiale din istoria Rock Star Construct?

Mariana Bradescu: Au fost foarte multe momente importante pe parcurs,depinde din ce perspectiva privim lucrurile.Unul din primele momente importante a fost cel in care am decis sa ne indreptam atentia si spre alte game de produse decat piatra decorativa si anume spre produse pentru placari pardoseli precum travertinul,marmura,granitul,etc.
Un alt moment foarte important pentru noi a fost deschiderea din acest an a noului showroom:un spatiu inchis de aproximativ 1000 mp,un spatiu special destinat celor ce isi doresc sa foloseasca piatra naturala in proiectele pe care le desfasoara si au nevoie de ajutor,de inspiratie.Cu siguranta odata cu aceasta deschidere ne-am pozitionat in piata si am impus un anumit standard in acest domeniu al amenajarilor cu piatra naturala.

D.A.: Cum a reactionat clientul roman la produsele pe care i le oferiti? Care este „produsul vedeta” din gama dumneavoastra?

Mariana Bradescu: Avand o gama atat de variata de produse,este dificil sa spui care produs se vinde mai bine deoarece exista pentru fiecare produs in parte o sezonalitate si atunci chiar daca in anumite perioade vindem mai bine piatra naturala decorativa,in alte perioade cel mai cautat material este travertinul si atunci se completeaza reciproc.De asemenea,in cazul nostru,se aplica si regula “pachet complet”.Ne dorim sa le punem la dispozitie clientilor nostri o gama larga de produse astfel incat la final sa putem sa ii oferim solutii atat pentru spatiile interioare precum:sufragerie,bucatarie,hol,bai cat si pentru spatiile exterioare precum:terase,alei,fatade,piscine,etc.In cazul in care se opteaza pentru o amenajare complete,intotdeauna se vor folosi produse din mai multe categorii,cu siguranta!

D.A.: Evoluati in ritmul clientului sau incercati sa-l ghidati astfel incat sa evolueze odata cu tendintele si tehnologiile din domeniu?

Mariana Bradescu: Datoria noastra este sa oferim sfaturi pe cat posibil si sa directionam clientul catre cele mai bune produse tinand cont de proiectul sau si de dorintele sale.Insa,intotdeauna incercam sa oferim solutiile corecte,cel putin din punctul nostrum de vedere.Intotdeauna publicam informatii din domeniul amenajarilor,tendinte din alte tari ce au traditie in acest domeniu.Insa,decizia finala ii apartine tot clientului final.Incurajam colaborarile cu arhitectii si designerii deoarece rezultatul final este unul spectaculos din punctul meu de vedere.

D.A.: Care este situatia actuala a afacerii dumneavoastra si ce perspective de dezvoltare intrevedeti pe termen mediu si lung?

Mariana Bradescu: In acest an principalul proiect la care am lucrat a fost deschiderea si lansarea noului showroom.Insa,pentru anul viitor planurile sunt orientate mai mult spre o strategie de piata mai activa,spre educarea pietei si oferirea de solutii noi in domeniul amenajarilor.

D.A.: Cum pare, din interior, mediul de business din Romania? Încurajeaza initiativa antreprenoriala?

Mariana Bradescu: Astazi,dupa toti acesti ani de antreprenoriat,nu cred ca as mai avea curajul sa ma bag in aceasta experienta insa tocmai aici este si frumusetea vietii:este imprevizibila si experientele prin care trecem ne fac ceea ce suntem astazi.Mediul de business nu are nici o sustinere din partea statului Roman iar lupta pentru supravietuire este una destul de dificila.Asadar,de multe ori te intrebi de ce trebuie sa lupti cu morile de vand sau mai bine zis de ce ti-ai dori acest lucru.Insa, la finalul zilei, atunci cand vezi ca ai mai multi clienti multumiti decat anul trecut, atunci cand vezi ca echipa cu care lucrezi s-a dublat pe parcursul unui an, te declari multumit.

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro