Locurile de munca ale viitorului – acaparate sau simplificate de catre roboti?

5 octombrie 2016

Multe dintre locurile de munca din ziua de azi vor disparea sau vor fi profund influentate de noile tehnologii. Un studiu publicat de Oxford University, The future of employment: How susceptible are jobs to computerisation?, arata ca in industria financiara, audit, contabilitate, precum si in telecom si in administratia publica, probabilitatea ca meseriile sa devina automatizate depaseste 90%. Aceasta transformare va avea un impact semnificativ si asupra fortei de munca din Romania. De aceea, EY Romania, alaturi de invitatii sai, a discutat astazi despre una dintre tehnologiile viitorului, in cadrul conferintei „Will robots help us do less? Or become more?”.

Robotii vor scuti angajatii de procesele repetitive, consumatoare de timp, si – in acelasi timp – vor contribui la reducerea cheltuielilor operationale. Robotics Process Automation (RPA) este una dintre tehnologiile viitorului, deja adoptata de mari companii internationale, precum Generali, AON, J.P.Morgan, Barclays, Vodafone, SAP, McDonalds, American Express, Pfizer, Piraeus Bank. „Am descoperit RPA in urma cu doi ani, ca urmare a implicarii intr-un proiect international de digitizare a unei mari companii de asigurari. Proiectele de Robotics sunt ca un joc de LEGO, reprezentand o platforma de automatizare pe care o dezvoltam impreuna cu clientii,” declara Razvan Popescu, RPA CoE Lead EY Romania.

Pe de alta parte, RPA genereaza dezbateri intense cu privire la viitorul pietei muncii, in contextul „angajarii” robotilor software care sa realizeze activitati specifice oamenilor; roboti care lucreaza 24 de ore pe zi, sapte zile din sapte, fara concedii, pauze de masa si care nu genereaza erori. Robotul poate fi considerat cea mai flexibila „mana de lucru”, care reactioneaza instant la comenzi. În plus, in functie de piata in care se face aceasta implementare, costul unui asemenea „angajat” poate fi de numai 20% din costurile pe care le implica un salariat obisnuit.

De exemplu, Barclays Bank, o companie bancara britanica, utilizeaza tehnologia RPA pentru a obtine o reducere anuala de £175 milioane in provizioane pentru datorii neperformante. Telefonica O2, din Marea Britanie, si-a automatizat 15 procese cheie si aproximativ 100 de sub-procese, folosind mai mult de 160 de roboti si eliberandu-i astfel pe angajati, care au acum mai mult timp pentru activitati care confera un plus de valoare.

Folosirea tehnologiei RPA implica o reducere a costurilor in mai multe arii organizationale. Dupa trei-cinci ani de la implementare, costurile departamentului de resurse umane pot fi reduse cu pana la 39%, ale departamentului de vanzari si relatii cu clientii – cu 34 %. Impactul poate fi si mai mare (peste 40 %) cand vorbim de contabilitate sau de lantul de aprovizionare.

„Aspiratia noastra este sa aducem clientilor cele mai inovatoare solutii. Cu acest obiectiv in minte, am dezvoltat in Romania un Centru de Excelenta pe solutii de RPA, care sa deruleze proiecte de implementare la nivel local si international. Deja avem povesti de succes, ca de exemplu prima implementare RPA la o banca din Romania, Piraeus Bank,” explica Aurelia Costache, Financial Services Advisory Leader EY Romania si RPA Leader pentru Europa Centrala si de Est.

Conferinta „Will robots help us do less? Or become more?” a fost organizata in colaborare cu UiPath, o companie romaneasca, una dintre cele mai cunoscute companii din domeniu la nivel international. „În momentul acesta noi discutam despre un parteneriat global, in care Romania va detine centrul de competenta pentru UiPath, pentru EY la nivel mondial, ceea ce inseamna ca de aici se vor oferi servicii de training, de best practices, de moduri de implementare pentru toate celelalte entitati EY,” a spus Daniel Dines, CEO UiPath.

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro