Legatura intre pret si calitate in domeniul televizoarelor

Categorie: IT & C

Indiferent de segmentul de produse la care ne referim, alimentar sau nealimentar, in general exista o stransa legatura intre calitate si pret. Multi consumatori pornesc de la premiza ca ceea ce este scump, este evident de calitate ridicata. Partial adevarat, caci nu este intotdeauna o regula. Producatorii si comerciantii cunosc si ei acest principiu si, in strategia de marketing, este posibil sa pozitioneze marci si produse diferite pe segmente diferite de pret, chiar daca la capitolul calitate este foarte posibil ca distanta intre respectivele marci sau produse sa fie minima.

Ne vom referi, cu titlul de exemplu, la domeniul televizoarelor moderne, LED. Pe segmentul de baza al pietei exista numeroase branduri, unele foarte cunoscute publicului, altele activand pe segmentul low-cost si promovandu-se in general strict prin pretul foarte accesibil. Clientii trebuie sa stie ca exista o stransa legatura intre volumul de vanzari si pret, nu doar intre calitate si pret. Astfel, nu intamplator exista in general o “prapastie” intre televizoarele standard si cele de pe segmentul de lux, de ultima generatie – in zona cu TV-uri de mii de lei, evident ca numarul de produse vandute este mic, raportat la zona cu TV-uri de pana in 1000 de lei si chiar la cea cu TV-uri de 1000-2000 de lei.

Poate insemna acest lucru faptul ca este mai rentabil sa cumperi un televizor ieftin, de la o marca low-cost? Din pacate, nu exista o regula clara. Pot exista televizoare ieftine si foarte bune, dar si televizoare ieftine si de slaba calitate. In principiu, clientul ar trebui sa compare imaginea (de preferat intr-un magazin fizic / showroom) si caracteristicile tehnice, sa citeasca recenzii online (daca exista) si, foarte important, sa se uite si la alte detalii precum reputatia marcii si politica de service. Daca poti gasi un televizor cu garantie extinsa, la un pret mic, cel mai probabil este un deal bun.

Pentru ceva siguranta in plus, este totusi indicat sa alegi televizoare de la marci de top. Atentie, nu inseamna ca trebuie sa fie si (mult) mai scumpe decat modelele similare de la marci ieftine! Daca “vanezi” promotiile, poti sa te bucuri de TV-uri la pret mic, chiar daca alegi Samsung, LG, Philips sau Sony. Si asta pentru ca pana si aceste marci au campanii in care vor sa genereze volume. In plus, pot fi lichidari de stocuri si alte asemenea situatii, in special in hipermarketuri, dar si in magazine online.

 

 

Cauti Gazduire Web? Alege Speedhost.ro


Alte articole

Adauga comentariu