Infractorii cibernetici: 3,4 milioane de atacuri malware in fiecare zi

5 octombrie 2010

Expertul Kaspersky Lab Christian Funk prezinta, într-un articol intitulat „The Underground Economy of Online Gaming Fraud”, faptul că în ultimii trei-patru ani, infractorii cibernetici au făcut profituri uriaşe din vânzarea de conturi compromise ale jucătorilor online şi de item-uri folosite în joc. Hackerii şi-au dat seama foarte repede că o astfel de activitate de nişă se poate transforma într-o sursă importantă de profit.

 

„Online gaming-ul a evoluat într-o economie susţinută, cu cereri specifice din partea utilizatorilor şi cu sectoare diferite, precum cele «premium», iar comerţul cu item-uri reprezintă acum o parte esenţială a strategiei fiecărui joc”, spune Christian Funk. „Dezvoltatorii de jocuri acordă o atenţie ridicată acestui segment de piaţă şi lansează frecvent noi actualizări şi extensii, care includ seturi de item-uri ce pot fi comercializate între jucători. Din acest motiv, nu mai reprezintă nicio surpriză faptul că fraudele şi înşelăciunile au devenit atât de populare printre infractorii cibernetici”, completează Funk.

 

Pentru a estima valoarea comerţului cu item-uri, personaje de joc şi conturi, experţii Kaspersky Lab au monitorizat tranzacţiile făcute de utilizatori pe eBay, acesta fiind cel mai utilizat canal pentru astfel de operaţiuni. Specialiştii au căutat după termenii-cheie „World of Warcraft account”, cu menţiunea de afişare doar a tranzacţiilor deja încheiate, fiind însă destul de dificil de identificat tranzacţiile ilicite. Cu toate acestea, au realizat o imagine de ansamblu a pieţei: între 27 iulie şi 11 August 2010 au fost înregistrate 900 de oferte, la un preţ mediu de 126,8 euro, cel mai mic preţ întâlnit fiind 1 euro, iar cel mai ridicat fiind 999 de euro. Cifra de afaceri totală pentru această perioadă a fost de 114.118 euro, din care a fost dedusă o cifră lunară de aproximativ 228.000 euro. Dacă se estimează o tendinţă stabilă a acestor tranzacţii atunci rezultă o cifră de afaceri anuală de 2,74 milioane de euro – o sumă uriaşă de bani dacă luăm în considerare faptul că aceşti bani sunt plătiţi pentru a cumpăra item-uri de joc şi personaje.

 

E-mail-urile de phishing sunt o metodă destul de veche, dar încă foarte eficientă, folosită de hackeri pentru a fura datele de autentificare ale jucătorilor online. De obicei, aceste mesaje erau foarte uşor de identificat, datorită frecventelor greşeli gramaticale şi de scriere, însă infractorii cibernetici şi-au perfecţionat tehnica, reuşind să-i păcălească până şi pe cei mai atenţi utilizatori. În ultimii ani, hackerii s-au concentrat asupra perfecţionării tehnicilor de phishing şi nu pe creşterea numărului de mesaje trimise. Drept rezultat, atât aspectul, cât şi conţinutul e-mail-urilor au fost semnificativ îmbunătăţite.

 

O altă ameninţare pentru cei care joacă online sunt caii troieni, creaţi special pentru a fura datele de autentificare din diferite jocuri. Deoarece există multiple platforme de jocuri online instalate de utilizatori în întreaga lume, un tip de malware creat să acceseze mai multe dintre ele are mai multe şanse de succes pentru hackeri. Un astfel de malware este Trojan-GameThief.Win32.OnLineGames, iar Kaspersky Lab a strâns aproximativ 1,2 milioane de înregistrări ale acestui troian până la data de 10 august 2010. Cu toate acestea, sunt şi troieni care ţintesc numai o singură platformă de joc, precum Trojan-GameThief.Win32.WOW pentru World of Warcraft, Trojan-GameThief.Win32.Perforld pentru Perfect World sau Trojan-GameThief.Win32.Nilage pentru Lineage.

 

Atacurile asupra celor care folosesc jocuri online sunt în număr de 3,4 milioane în fiecare zi, o cifră foarte ridicată, care poate creşte în viitorul apropiat datorită lansării unor pachete de extensie pentru cele mai populare jocuri, precum World of Warcraft sau Diablo 3.

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro