Din culisele Formulei 1: cum se obtin veniturile in cadrul celei mai prestigioase competitii automobilistice din lume

17 noiembrie 2014

Calculele realizate de publicatia Forbes pentru stabilirea celei mai valoroase echipe din Formula 1 se bazeaza pe veniturile obtinute in anul 2013, in urma castigarii de premii si a sponsorizarilor.

Pentru Scuderia Ferrari se poate afirma faptul ca anul 2014 a fost unul destul de dificil. Echipa italiana este o adevarata veterana a acestui sport, participand la toate editiile inca de la infiintarea Formulei 1, acum mai bine de 60 de ani. Cu toate acestea, dupa ani de glorie neintrerupta, Ferrari este nevoita sa se multumeasca in acest an doar cu pozitia a patra in topul participantelor la Formula 1, dupa Mercedes, Red Bull si Williams. Desi profiturile vor inregistra o usoara scadere, Ferrari ramane compania cea mai valoroasa din industrie (1,35 miliarde $), in ciuda faptului ca nu a mai castigat campionatul de sase ani.

Cum este posibil? Uneori, sponsorizarile contribuie la cresterea veniturilor echipelor cu doar 1 milion $ pe an sau chiar mai putin; de multe ori se ofera si asistenta tehnica in loc de numerar. Alte sponsorizari uimesc insa prin valori ametitoare; este si cazul Ferrari, care castiga peste 200 milioane $ pe an de la doar trei sponsori (Shell, Santander si Marlboro).

Banii obtinuti de echipe din competitii reprezinta putin peste 60% din profitul Formulei 1, care, in 2013, a fost de aproximativ 800 milioane $. In general, echipele care ocupa primele pozitii primesc cele mai mari sume de bani, restul urmand sa fie impartit intre ocupantele pozitiilor inferioare. Acestea obtin de regula aproximativ 50 milioane $, in timp ce echipele de top ca Red Bull, McLaren si, recent, Mercedes, beneficiaza uneori si de dublul acestor valori.

La sumele de mai sus se adauga diverse bonusuri pentru echipele de elita; Ferrari primeste un bonus special in valoare de 5% din profituri, pentru activitatea indelungata in cadrul competitiei.

Si celelalte echipe obtin venituri insemnate: Red Bull valoreaza in prezent 640 milioane $, cu 60% mai mult fata de acum doi ani. In plus, sponsorizarile genereaza castiguri importante: Red Bull obtine de la Infiniti aproximativ 30 milioane $ pe an, iar Vodafone suplimenta profiturile companiei McLaren cu 75 milioane $ (inainte de incetarea colaborarii, in acest an). Philip Morris, partenerul Ferrari, ii plateste acesteia 160 milioane $ pe an, desi nici macar nu-si poate amplasa propriile reclame pe vehicul.

Prin urmare, conform Forbes, scopul principal al participantelor la Formula 1 nu este realizarea de profit, ci castigarea competitiilor, indiferent de valoarea investitiilor facute. Sunt multe companii care au inregistrat initial pierderi financiare pentru consolidarea echipei si a masinilor inainte de inceperea sezonului. Acestea au fost mutarile castigatoare: obtinerea de victorii a dus la popularitatea si recunoasterea brandului, rezultand, bineinteles, in vanzari mai mari ale produselor si castiguri importante din sponsorizari.

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro