Cum pot deveni angajatii o puternica arma de marketing?

9 iunie 2006

Angajatii sunt importanti pentru ca pot influenta evolutia companiei. Ce trebuie sa faci ca angajatii sa devina adevarati ambasadori al brandului? Aceasta a fost una din temele abordate la seminarul “Strategic 2006”, primul forum pe teme de marketing, publicitate, comunicare, relatii publice, cercetare piata, productie publicitara, branding si vanzari din Romania.
  
Pentru a afla mai multe despre strategia de marketing in interiorul companiei, am stat de vorba cu domnul Constantin Turmac, consultant la Compass Consulting. Cele mai simple si frecvente strategii de marketing utilizate mai ales de marile companii sunt uniformele cu logo-ul sau cu sigla firmei. De asemenea, acestea pot avea inscriptionate adresa sau numarul de  telefon al firmei, inclusiv mesajul propriu, care reprezinta “manualul de promovare”, de indentitate al organizatiei.

Mai putem da angajatilor niste obiecte publicitare, cum ar fi brichetele, pe care sa le foloseasca in relatie cu clientii, cu partenerii de afaceri si, de ce nu, sa le duca acasa. Astfel, macar una din aceste brichete o poate oferi unui amic. Multi l-ar putea intreba “Te-ai ajuns? Ce scrie pe bricheta asta?”. Si asa se face cunoscut brandul... Acestia pot fi chiar oameni de vanzari. De asemenea, este important cum este oferit obiectul: poate sa il dea rusinat sau cu mandrie. In sensul ca unii angajati pot “zugravi” gardul prea frumos, in timp ce altii nu sunt la fel de entuziasti.
  
Ne mai putem gandi la mape, pixuri, foi, notebook, respectiv la obligativitatea (cum se intalneste la unele firme) ca pagina din fundal a unor notebook-uri pentru prezentari sa fie “imprimata” cu un  logo sau cu mesajul firmei. Acestea sunt manuale de identitate mai degraba... In ceea ce priveste rolul angajatilor in a amplifica brandul putem vorbi despre un mare potential, care nu este fructificat.
  
In afara de banii pe care ii ia de la serviciu, orice om ar vrea sa vorbeasca cu placere despre ceea ce face la serviciu, copiilor, familiei, prietenilor. Un astfel potential de marketing exista in orice organizatie – numai ca dureaza mai mult sau mai putin pentru a-l pune in aplicare. De asemenea, este de preferat ca email-urile sa aiba o anumita titulatura, sa aiba link catre site-ul firmei si un anumit text. Si cartile de vizita sunt realizate intr-un anume fel de catre companie. Sunt lucruri simple, pe care oricine le poate gandi o data si bine ca strategie de marketing.
  
Nu trebuie neaparat sa ai bani pentru o promovare buna, ca si companie. De exemplu, companiile care au bani, s-ar putea sa nu dispuna de un manager bun. Sunt cazuri in care, companii cu resurse mici sa evolueze rapid pentru ca au avut la conducere un grup de 3-4 oameni care, inainte de toate, erau ei insisi curiosi cat de mult se pot schimba si in ce masura realizau tot mai multe lucruri noi. Totodata, e important cati oameni din spatele lor sunt dispusi sa vina dupa ei. Nu e un lucru mai frumos decat o explorare autoindividuala, corelata cu una organizationala, daca mesajele sunt adecvate si exista suficienta transparenta.
  
Potrivit lui Constantin Turmac, consultant la Compass Consulting "daca este un Start-Up cu buget mic, poate compensa lipsa banilor cu multa creativitate, la care se adauga un excelent lucru in echipa". Romania este o piata unde poti incepe orice business daca te tii tare. In acelasi timp, daca esti organizatie mare ar fi bine sa folosesti niste experti, niste specialisti pentru ca ai o responsabilitate fata de actionari. Si asta pentru ca nu e timp si loc sa experimentezi, sa incerci.

Nicoleta Margineanu
[email protected]

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro