Continutul site-ului, o problema ignorata, o problema amanata, o problema nerezolvata

14 octombrie 2015

Internetul romanesc este, din punct de vedere tehnic pe unele dintre locurile fruntase in clasamentele mondiale. Desi infrastructura este performanta, ceea ce circula prin fibra autohtona nu este intotdeauna de cea ma buna calitate. O buna parte din proprietarii si administratorii de site-uri ignora continutul marginalizandu-l undeva in coltul lucrurilor inutile pentru buna functionare a site-ului. Argumentul suprem, atunci cand vine vorba de continut este „ce rost are pentru ca nimeni nu citeste, oricum”. Dar ce se intampla atunci cand cineva chiar iti doreste sa citeasca, sa afle mai multe despre cel cu care urmeaza sa porneasca o relatie comerciala? Paginile goale, cu 2-3 randuri superficiale de text sunt contraargumente pentru clientul potential de a mai explora posibilitatea unei colaborari.

In ciuda infrastructurii, cultura internetului mioritic este inca intr-o faza incipienta a dezvoltarii dar, la orizont se pot vedea semne promitatoare. Franturile de informatii pe care proprietarii si administratorii site-urilor comerciale autohtone le prind din surse internationale, puse cap la cap, incep sa preocupe, sa ridice probleme si sa determine actiuni. Totusi aceste actiuni sunt inca haotice datorita unei practici „dupa ureche” in ceea ce priveste creatia de continut. Bineinteles, exista si exemple de continut de calitate, iar cei care s-au informat mai temeinic, au analizat si s-au adaptat realitatilor pietei online romanesti au „dat lovitura”. Interactioneaza cu publicul tinta pe retelele sociale, au bloguri actualizate periodic prin care pornesc discutii, lanseaza stiri, isi construiesc credibilitate, au continut in site bine documentat, relevant si util pentru clientul potential, iar toate acestea se pot vedea prin pozitionarile in rezultatele organice ale motoarelor de cautare.

Unde duce ignoranta?
În problema continutului, ignoranta determina ramanerea site-ului in bezna anonimatului. Continutul este carligul care atrage motoarele de cautare si, implicit vizitatorii. De exemplu, un magazin online care se multumeste doar in afisarea denumirii produsului, a unei imagini si a pretului si nu se concentreaza pe descrieri de produse complete nu poate convinge clientul potential sa cumpere. Continutul este „vanzatoarea amabila” care informeaza despre produs, ajuta clientul, raspunde la intrebari, ofera lamuriri. În lipsa ei, produsul risca sa se prafuiasca pe raft. În plus, ce placere ai sa intri intr-un magazin daca nu te intampina doar niste produse despre care nu stii mare lucru si o vanzatoare ursuza care sta cu ochii pe ceas si asteapta ora inchiderii. Pe scurt, ignorarea continutului se traduce in ignorarea clientului potential care paseste in magazinul virtual, inseamna angajarea acelei vanzatoare ursuze.

Amanarea problemei
În dulcele stil mioritic „las-o ba ca merge si asa”, problema nu dispare, se agraveaza, iar recuperarea este dificila sau chiar imposibila. Asadar, este recomandata o interventie rapida pentru crearea sau reabilitarea continutului site-ului comercial, indiferent ca este vorba de un site de prezentare sau un magazin online. Odata ce a fost realizat continutul, nu inseamna ca antreprenorul a scapat de o grija. Site-ul trebuie sa fie un organism virtual dinamic, iar din acest dinamism ii reiese eficienta. La fel cum se schimba vitrina si aranjarea produselor in rafturi la magazinele din mall si in magazinul online trebuie actualizate informatiile pentru a-l face mai atractiv dar si pentru a evita monotonia.

Continutul, o problema nerezolvata
Continutul are nevoie de intretinere pentru a ramane relevant asa ca, este recomandata alocarea unui buget lunar pentru sustinerea actiunilor de actualizare si administrare a continutului ca parte a strategiei de marketing si promovare a vanzarilor online.

Apeleaza la un creator specializat de continut, la o agentie care te poate scapa de grijile administrarii regulate a site-ului tau comercial. Trompette.ro este o agentie specializata in crearea, administrarea si distribuirea de continut relevant.

SpeedHost.ro - gazduire web profesionala

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro