Cele mai valoroase 20 de branduri globale

21 mai 2013

In fiecare an BrandZ si Millward Brown Optimor claseaza brandurile in functie de valoarea pe care o inregistreaza la nivel global. Pe primul loc in top se mentine Apple care, de la moartea lui Steve Jobs pare sa-si fi pierdut acea sclipire de inovatie, iar acum mai merge doar din inertie. In ciuda scaderii cu 95% a ratei de crestere din punctul de vedere al veniturilor si profitului, Apple a castigat 1% in valoare de brand, ajungand la 186 miliarde USD.

Vice-presedintele Millward Brown, Oscar Yuan a declarat pentru Business Insider ca, in acest clasament, ponderea cea mai importanta nu o ocupa rezultatele financiare ci interactiune cu clientii, modul in care clientii reactioneaza la mesajul brandului, la produsele sau serviciile care le sunt propuse. Pentru a identifica tendintele consumatorilor, compania a realizat sondaje pe un panel de peste 200 de milioane de subiecti, provenind din 43 de tari. Chiar daca din punct de vedere financiar, compania fondata de Steve Jobs nu este in cel mai bun moment al sau, din punctul de vedere al perceptiei asupra brandului sta foarte bine.

Primele 20 de branduri globale pentru 2013, in ordinea crescatoare a valorii lor, sunt:

20. Mastercard – 27,8 miliarde USD
19. SAP – 34,36 miliarde USD
18. Walmart – 36,2 miliarde USD
17. Vodafone – 39,7 miliarde USD
16. ICBC - 41,1 miliarde USD
15. UPS – 42,7 miliarde USD
14. Amazon – 45,7 miliarde USD
13. Wells Fergo 47,7 miliarde USD
12. Verizon – 53 miliarde USD
11. General Electric – 55,3 miliarde USD
10. China Mobile – 55,4 miliarde USD
 9. Visa – 56 miliarde USD
 8. Marlboro – 69,4 miliarde USD
 7. Microsoft – 69,8 miliarde USD
 6. AT&T – 75,5 miliarde USD
 5. Coca-Cola - 78,4 miliarde USD
 4. McDonald\'s – 90,3 miliarde USD
 3. IBM – 112,5 miliarde USD
 2. Google – 113,7 miliarde USD
 1. Apple – 185 miliarde USD

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro