Apple, Microsoft si Google in topul celor mai valoroase si influente branduri din lume

6 noiembrie 2014

Pornind de la castigurile din ultimii trei ani si importanta in industria pe care o reprezinta, Forbes a dat publicitatii un clasament cu cele mai valoroase 100 de branduri din lume in momentul actual. Nu au fost incluse cateva marci renumite, precum Vodafone sau China Mobile, pentru ca una dintre cerinte a fost ca brandul sa fie prezent, chiar si in mica masura, pe piata din SUA.

Pe primul loc se situeaza Apple, cu o valoare estimata la 124,2 miliarde $, aproape de doua ori mai mult decat orice alt brand inclus de Forbes in raportul celor mai valoroase branduri din fiecare an. Valoarea Apple a crescut cu 19% fata de anul precedent, datorita produselor inovatoare, dispozitivelor inteligente create la cele mai inalte standarde, precum si noutatilor in sistemul de plata (Apple Pay).

Compania a vandut 39,3 de milioane de iPhone-uri numai in ultimul trimestru si se estimeaza ca se vor mai vinde aproximativ 60 de milioane pana la sfarsitul anului, in special in perioada sarbatorilor de iarna. Desi exista si alte marci de telefoane sau tablete care se pot compara din punct de vedere functional cu cele produse de Apple, compania are o credibilitate solida in randul clientilor, ceea ce-i confera pozitia de lider de necontestat.

Microsoft ocupa pozitia a doua, cu o valoare de 63 miliarde $, cu 11% mai mult fata de anul trecut, in urma eforturilor companiei de a se adapta la tendintele moderne, facand tranzitia de la PC si licentiere software la o lume mobila.

Google, in crestere cu 19%, se afla pe locul al treilea in topul celor mai valoroase branduri, fiind cotat la 56,6 miliarde $. Este pe primul loc in topul motoarelor de cautare si genereaza profituri imense si din activitatea de advertising.

Cele mai valoroase 100 de branduri din lume includ marci din 20 de categorii industriale (in principal din domeniul tehnologic si automotive – fiecare cu cate 16 branduri), pe teritoriul a 15 tari, printre care Germania (9), Franta (7) si Japonia (5). Brandurile americane alcatuiesc mai mult de jumatate din lista publicata de Forbes.

Cele mai mari castiguri dintre companiile din top ii sunt atribuite retelei Facebook (pe locul 18), cu 74% mai mult fata de anul precedent. Avand 864 de milioane de utilizatori activi in luna septembrie, Facebook este cotata la o valoare de 23.7 miliarde $.

Lista completa a celor mai valoroase 100 de branduri din lume poate fi gasita accesand http://www.forbes.com/powerful-brands/.

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro