Apple devine cel mai valoros brand global, surclasand Coca-Cola

30 septembrie 2013

Suprematia Coca-Cola in topul celor mai valoroase branduri din lume s-a terminat dupa cateva decenii in care brandul american de bauturi racoritoare a fost de neclintit de pe prima pozitie a clasamentului. Acum, potrivit unui raport anual detaliat, Apple a urcat pe prima pozitie, devenind astfel cel mai valoros brand global, informeaza The New York Times.

Raportul a fost publicat astazi de catre compania Interbrand, specializata in consultanta pentru branding si corporate identity, parte a Omnicom Group. Interbrand realizeaza anual, incepand din 2.000 raportul privind cele mai valoroase branduri globale. Anul acesta Coca-Cola, nu doar ca si-a pierdut pozitia de lider, dar a cazut pana pe pozitia a treia.

Seful Interbrand spune ca a fost doar o chestiune de timp pana cand Apple a ajuns pe prima pozitie a clasamentului celor mai valoroase branduri globale. Criteriile care stau la baza realizarii clasamentului evalueaza elemente cum ar fi performantele financiare sau perceptia publicului asupra brandurilor evaluate.

Conform raportului, valoarea brandului Apple este de 98,3 miliarde USD, in crestere cu 28% fata de 2012, in timp ce valoarea Coca-Cola a crescut cu doar 2%, ajungand la 79,2 miliarde USD. Pe locul al doilea s-a clasat Google care s-a ridicat de pe pozitia a patra ocupata anul trecut.

In primele 10 cele mai valoroase branduri ale lumii, patru sunt din domeniul tehnologiei, Apple, Google, Microsoft pe pozitia a cincea, Samsung pe opt, iar Intel pe noua.

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro