6 pasi pentru dezvoltarea unei afaceri online

1 octombrie 2014

Prezenta online este un factor important care contribuie la dezvoltarea unei afaceri. Pentru o firma aflata la inceput de drum stabilirea si consolidarea unei prezente online este esentiala, iar un site bine pus la punct este cea mai accesibila solutie pentru prezentarea si promovarea afacerii. Daca esti la inceput de drum si iti doresti un site care sa te reprezinte in mediul online, cu siguranta ai o multime de intrebari legate de realizarea si dezvoltarea acestuia. Nu exista o reteta universala a reusitei in online, totusi sunt cativa pasi care pot fi urmati pentru cosntructia unei strategii.

Alegerea domeniului
Primul pas in crearea unui site este alegerea numelui domeniului. Legatura dintre profilul companiei, serviciile, produsele si numele domeniului este foarte stransa, iar un nume bine ales va defini pozitionarea online a afacerii. Odata ce a fost stabilit numele domeniului, pot incepe demersurile propriu-zise de realizare a site-ului.

Click aici pentru Rezervare Domeniu

Design-ul
Un design simplu este mai mult decat suficient, mai ales ca aceasta este tendinta actuala. Inainte de a afla mai multe informatii despre companie si servcicii sau produse, vizitatorii, clientii potentiali trebuie sa fie atrasi de design. Formele, culorile, imaginile si textul pozitionat pe site trebuie sa fie armonizate in asa fel incat sa faciliteze navigarea si sa provoace la descoperirea ofertei. Un design ergonomic, bine gandit, poate fi un avantaj competitiv important in fata consurentei.

Click aici pentru Web Design

Structura site-ului
Scopul principal al unui site este acela de a oferi vizitatorilor informatii relevante astfel incat sa determine o actiune, respectiv completarea formularului de contact sau plasarea unei comenzi. Astfel, structura site-ului trebuie sa ofere o navigare ergonomica si intuitiva. O sugestie de structura pentru un site de prezentare ar putea fi: Acasa|Despre noi| Servicii/produse|Galerie foto(daca este cazul)|Blog|Contact.

Continutul
Continutul este elementul de baza, reprezinta, de fapt, informatia site-ului si ii determina relevanta atat in fata clientilor potentiali cat si in fata motoarelor de cautare. Publicarea unui continut complet este la fel de importanta ca intretinerea lui, actualizarea regulata astfel incat sa arate ca este vorba de un site activ. Un blog actualizat este alternativa pentru intretinerea unui flux informational continuu, relevant pentru clientii potentiali. In acelasi timp, continutul relevant contribuie la pozitionarea in motoarele de cautare.

Siguranta
Datele companiei trebuie sa fie in siguranta. Atacurile informatice sunt foarte frecvente. Orice pusti pasionat de calculatoare si cu timp liber disponibil poate sa se initieze in „profesia” de hacker. Actualizarea sistemului de administrare si securizarea cu parole greu de intuit este o prima masura de siguranta.

Optimizarea pentru dispozitive mobile
Studiile arata o migratie accentuata a utilizatorilor de la PC-urile clasice la dispotivele mobile, respectiv smartphone-uri si tablete. Acest fenomen impune si o adaptare a site-ului pentru astfel de dispozitive, indiferent ca este vorba de un site de prezentare sau de un magazin online.

Integrarea retelelor sociale
Retelele sociale sunt un indispensabile pentru strategia de promovare a site-ului si, implicit, a firmei. Bineinteles, pesntru a da rezultate, paginile de pe retelele sociale trebuie intretinuta astfel incat sa devina un „carlig” care atrage clientii potentiali pe site.

Site-ul companiei este un produs complex, care trebuie sa se muleze pe tendintele nisei specifice careia i se adreseaza. De aceea, odata construit, intretinerea si actualizarea lui devin aspecte esentiale in dezvoltarea afacerii.

Alte articole

Ooni Koda
© Copyright 2024 BaniSiAfaceri

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro