În 2017 românii au manifestat o preferință în creștere pentru brandurile și produsele locale

Categorie: Afaceri, Trenduri si statistici

Anul trecut a fost unul extrem de important în schimbarea de comportament a consumatorului român care se informează în detaliu atunci când ia o decizie de cumpărare, mai ales dacă nu cunoaște produsul sau serviciul. În același timp, pune accent pe experiență și pe proveniența produsului sau serviciului, acordând o încredere crescută brandurilor locale.

Conform unui studiu realizat în a doua jumătate a lui 2017 de către iSense Solutions, agenție de cercetare a pieței, s-a arătat că, tendința de către produsele și brandurile locale se manifestă, în special, în mediul urban, unde oamenii dezvoltă încredere pentru produsele românești, mai ales în contextul scandalului standardelor duble care a izbucnit în cursul anului trecut. În principal, produsele alimentare autohtone se bucură de cel mai mare grad de popularitate. Acestea sunt „motorul” care determină tendința și către celelalte sectoare ale economiei locale.

Același studiu relevă și motivele pentru care consumatorii români aleg produse autohtone:

  • 77% pentru încurajarea micilor producători;
  • 57% pentru contribuția la economia națională;
  • 48% pentru că au mai multă încredere;
  • 41% pentru că achiziția îi face să se simtă bine;
  • 40% deoarece consideră că produsele autohtone sunt superioare calitativ.

Deși tendința către achiziția de produse autohtone se resimte pronunțat pe segmentul alimentar și celelalte categorii de bunuri și servicii autohtone încep să devină din ce în ce mai prezente în preferințele de achiziție ale consumatorilor. Pentru unele categorii de produse, pe lângă criteriul legat de proveniența națională, intervine și cel de proximitate, respectiv dacă produsul sau serviciul se regăsește în perimetrul consumatorului.

Potențialul proximității a fost identificat și a fost exploatat strategic de unul dintre cele mai dinamici lanțuri de stații de alimentare cu carburanți din București și Ilfov, Carbogaz. Compania 100% românească și-a bazat dezvoltarea tocmai pe acest principiu al proximității. Rețeaua de 7 stații de alimentare cu carburanți a fost dezvoltată cu atenție crescută asupra locațiilor. Astfel locațiile au fost alese după analize aprofundate, astfel încât acoperirea pe care o oferă rețeaua să fie una prin care compania să poată evolua pe piața locală.

Conform acelorași principii, compania a demarat în a doua jumătate a anului 2017 un plan amplu de extindere a rețelei în Tunari și Vluntari, unde urmează să deschidă două noi stații, extinzându-și astfel rețeaua la nouă benzinării active. În condițiile în care românii preferă brandurile locale, mișcarea Carbogaz înspre dezvoltarea rețelei poate crea un impact pozitiv asupra clienților potențiali din zonă, care, după câteva vizite de familiarizare în noile stații, au șanse să devină clienți fideli.

„În opinia noastră Tunari și Voluntari sunt două puncte esențiale pe care trebuia să șe acoperim. Aici se desfășoară o serie de proiecte imobiliare interesante care determină o creștere a populației. O dată cu această creștere, se extind și nevoile de transport și, implicit de alimentare cu carburant. Noi ne dorim să fim acolo, să ne întâmpinăm clienții nu doar cu un carburant de calitate, la un preț competitiv, ci cu o experiență de vizitare completă, la care se poate adăuga o pauza de cafea, plata unor facturi sau unele mici cumpărături luate în drum spre casă.” spune Diana Șerban, Director General Carbogaz.

Preferința pentru produsele românești demonstrează intrarea într-o oarecare normalitate. Consumatoru român ar trebui să aibă întotdeauna prima opțiune pentru un produs sau serviciu românesc, mai ales dacă ultima experiență de consum a acestuia a fost una conformă cu așteptările sau chiar le-a depășit.


Alte articole

Adauga comentariu